Op zoek naar het meisje in elke vrouw

Zowat alle vrije tijd van de oudste grotezussen gaat op  in het werk rond de (web)winkel. Ja, het is druk geweest de laatste maanden. Eerst maakten we alle administratieve rompslomp in orde. We bezochten groothandelaars, de trademart, TICA in Amsterdam en we lieten handelaars bij ons thuis komen. Sommige groothandelaars zijn terecht kritisch tegenover webwinkels. We moesten dus ook gemotiveerde aanvragen opmaken om toch bepaalde producten te mogen verkopen.

We waren verplicht om te gaan shoppen, niet alleen om te kopen maar vooral om rond te kijken in winkels. Dit was niet met de bedoeling om hetzelfde te kopen maar om juist op zoek te gaan naar dat ietsje anders. Grotezus wil een webshop worden waar meisjes en vrouwen naartoe kunnen als ze iets leuks en origineels zoeken, iets echt vrouwelijk en voor de juiste leeftijdscategorie. Als je echt niet weet wat geven, kan je een kijkje nemen op grotezus. Onze geschenken zijn leuk, duurzaam en meestal praktisch.

Daarom hebben we de laatste tijd ook heel veel overleg gehad met de jongste meisjes(vanaf 13), onze dochters Anna en Anne-Laure en hun vriendinnen. We praatten ook met de iets oudere meisjes met een heel uiteenlopende maar interessante smaak van de leeftijd van Camille (16) en Astrid (17). De meisjes die al op zichzelf  wonen, op kot of in een eigen stek, zoals Rein (25) en haar vriendinnen onderwierpen we allemaal aan diepteinterview. En dan mogen we zeker de kritische vriendinnen van Ann en Lucrèce niet vergeten. Zij denken voor zichzelf maar ook over wat hun dochters nodig hebben, best zouden kopen, wat praktisch en toch mooi is… We proberen met al deze meningen rekening te houden. 

De bestellingen werden geplaatst, gecontroleerd, teruggestuurd. De producten prijzen we democratisch en alles krijgt een plaats. We installeerde ook een kleine  kijkruimte/winkel bij ons thuis om de mensen de kans te geven kennis te maken met onze producten. Daarnaast winnen we advies in om op een praktische manier om zowel de stock als de verkoop bij te houden.

We leren elke dag bij, alle saaiheid wordt verdreven door noeste arbeid. Maar we doen het graag.

En dan zijn er nog de vele overlegmomenten met Senne, onze webmaster. Het logo is gekozen. Fries Arnaert maakte een prachtig logo van een gelukkig meisje, volledig in onze filosofie. Nu moet alles nog ingepast worden in de website. Voor de definitieve keuze van de lay-out van onze website schakelden we terug onze vriendinnen in. De eigenlijke website komt er in de loop van januari. 

Wij zijn dus voorlopig een webwinkel die eigenlijk geen echte website heeft. Maar we kozen een tussenoplossing. Voorlopig kan er wel besteld worden via de blog www.grotezus.be/blog. Sedert deze week staan er een aantal producten en een bestelformulier op.

In de maand december willen wij ons toeleggen op hompeparty’s bij vrienden en familie en opendeurdagen bij ons thuis. We zijn volop op zoek naar passend geschenkpapier en we leren leuke pakjes maken. Voor elke hompeparty bakken wij natuurlijk heerlijke taarten in onze eigen taartvormen en versieren we die met de decopen. We willen uit ervaring kunnen spreken.

Homeparty’s geven is niet ons hoofddoel maar wij willen nu even  genieten van hetgeen waar we toch al een aantal maanden mee bezig zijn: “Mensen gelukkig maken door hen dat te verkopen waarnaar ze op zoek zijn.” Wij vragen ook graag het advies van de bezoekers over onze producten en we willen meisjes en vrouwen met de glimlach laten vertrekken. Het meisje wakker maken in elke vrouw, dat is ons geschenk van de kerstman, daar doen we het voor.

     

Grootste zussen heel geconcentreerd aan het werk . Drie van de vijf advieszussen die even uitrusten in de trademart in Brussel.

This entry was posted in Ons Bedrijf. Bookmark the permalink.

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>